Προηγμένη Εξατομικευμένη Ιατρική

+30 210 9756400
Η συχνότητα εγκεφαλικών επεισοδίων στο σύγχρονο κόσμο αυξάνεται ακόμη και σήμερα με τρομακτικούς ρυθμούς. Πρόκειται για την τέταρτη αιτία θανάτου, παρόλο που μπορεί να προληφθεί σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Πράγματι, όλοι οι παράγοντες που επηρεάζουν τα αγγεία (κάπνισμα, έλλειψη άσκησης, κακή διατροφή) αυξάνουν δραματικά τον κίνδυνο για εγκεφαλικό, προκαλώντας αρτηριοσκλήρυνση και θρομβώσεις.

ίνες-διατροφή-εγκεφαλικόΗ ερευνητική ομάδα του φημισμένου Πανεπιστημίου του Leeds δημοσίευσε μια μελέτη στο ειδικό για την πάθηση περιοδικό Stroke, στην οποία αποδεικνύεται ότι η φυσιολογική λήψη ινών μειώνει δραματικά την πιθανότητα εκδήλωσης πρώτου εγκεφαλικού επεισοδίου.

Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν λαμβάνουν την απαραίτητη ποσότητα από ίνες… Η αύξηση στην κατανάλωσή τους μειώνει σημαντικά τον  κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικού και είναι κάτι που πρέπει να γίνει ευρέως γνωστό

Οι διαιτητικές ίνες βελτιώνουν το λιπιδικό προφίλ και απομακρύνουν την περίσσεια του λίπους, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο εγκεφαλικού

Η προτεινόμενη ημερήσια πρόσληψη ινών είναι 25 γραμμάρια ημερησίως· ωστόσο, στην πραγματικότητα ελάχιστοι λαμβάνουν περισσότερα από 10 γραμμάρια. Αυτό φυσικά οφείλεται κατά βάση στην ολοένα μεγαλύτερη κατανάλωση συσκευασμένων και επεξεργασμένων τροφών. Η επεξεργασία μιας τροφής αφαιρεί τα περισσότερα θρεπτικά και βασικά τις ίνες. Επιπλέον, προστίθενται σάκχαρα, αλάτι, λιπαρά και τεχνητά χρώματα για να προσφέρουν άμεση ικανοποίηση. Οι διαιτητικές ίνες παραλαμβάνονται από τα φυτά, μία διατροφική πηγή η οποία απουσιάζει κατά υψηλό ποσοστό από τη Δυτική διατροφή.

Οι ερευνητές εστίασαν σε δημοσιεύσεις των τελευταίων 22 ετών οι οποίες μελέτησαν το πώς επηρεάζει η διατροφή την εκδήλωση ισχαιμικού ή αιμορραγικού εγκεφαλικού. Ενσωματώνοντας παραμέτρους όπως το κάπνισμα, το φύλο και την ηλικία, βρήκαν ότι για κάθε επιπλέον γραμμάριο ίνας που καταναλώνεται ημερησίως, ο κίνδυνος για το πρώτο εγκεφαλικό μειώνεται κατά 7%. Οι κυριότερες πηγές διαιτητικών ινών είναι οι καρποί, τα όσπρια, ορισμένα φρούτα, το μπρόκολο και τα καρότα.

Εδώ θα πρέπει να τονιστεί ότι οι ίνες, και πιο συγκεκριμένα ορισμένα προϊόντα διάσπασής τους είναι άκρως απαραίτητα για την υγεία του παχέος εντέρου και μάλιστα η έλλειψή τους μπορεί να είναι επικίνδυνη. Το n-βουτυρικό οξύ, είναι ένα τέτοιο προϊόν, το οποίο αποτελεί την κύρια πηγή ενέργειας των κυττάρων του παχέος εντέρου. Η μέτρησή του στα κόπρανα μας δίνει μία πολύ καλή εικόνα για την ποσότητα και την ποιότητα των ινών που καταναλώνονται αλλά επίσης και την πιθανότητα εκδήλωσης φλεγμονωδών διαταραχών του εντέρου.

Σχετικά Άρθρα:

Comments are closed.

Ευερέθιστο Έντερο
Ευερέθιστο Έντερο

Ό,τι κι αν σας έχουν πει, η πάθηση ΔΕΝ οφείλεται στην ψυχολογία σας!

Close