Προηγμένη Εξατομικευμένη Ιατρική

+30 210 9756400

Σύμφωνα με μία μελέτη του Πανεπιστημίου της Νότιας Ντακότα, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα από τα ιχθυέλαια μπορούν να επιβραδύνουν τη συρρίκνωση του εγκεφάλου που σχετίζονται με τη γήρανση και την άνοια.

αλτσχάιμερ-άνοια

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα άτομα που κατανάλωναν περισσότερα ωμέγα – 3 λιπαρά οξέα φάνηκε πως είχαν ένα ή δύο χρόνια νεότερους εγκεφάλους από εκείνους που κατανάλωναν λιγότερα. Μολονότι ο εγκέφαλος είναι φυσιολογικό να συρρικνώνεται με την ηλικία, ο ρυθμός συρρίκνωσης αποτελεί ένα σημαντικό προειδοποιητικό σήμα για τη νόσο του Αλτσχάιμερ και άλλες μορφές άνοιας.

Ο εγκέφαλος, κατά τη φυσιολογική διαδικασία γήρανσης, μικραίνει περίπου 0,5% ετησίως μετά την ηλικία των 70. Αλλά και η άνοια σχετίζεται με μια ταχεία και εντοπισμένη διαδικασία συρρίκνωσης του εγκεφάλου

δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής James Pottala.

Οι ερευνητές, για κάποιο διάστημα, μελετούσαν αν το ιχθυέλαιο μπορεί να προστατεύσει τον εγκέφαλο από άνοια. Ένα είδος των ωμέγα -3 λιπαρών οξέων, το δοκοσαεξαενοϊκό οξύ (DHA), αποτελεί περίπου το 30% με 40% των λιπαρών οξέων που βρίσκονται στις κυτταρικές μεμβράνες του εγκεφάλου. Οι συγκεντρώσεις του DHA είναι ιδιαίτερα υψηλές στις συνάψεις των νευρώνων που χρησιμοποιούμε για να επικοινωνήσουμε.

Τα ωμέγα- 3 λιπαρά οξέα είναι δομικά στοιχεία για τις κυτταρικές μεμβράνες του εγκεφάλου,

δήλωσε ο Pottala.

Μεγαλύτερο μέγεθος εγκεφάλου

Τα ωμέγα -3 λιπαρά οξέα υπάρχουν σε τρεις διαφορετικές μορφές: το DHA, το εικοσιπεντεανοϊκό οξύ (EPA) και το α-λινολενικό οξύ (ALA). Το DHA και το EPA βρίσκονται μόνο στα θαλασσινά, συμπεριλαμβανομένων και των λιπαρών ψαριών και ορισμένων ποικιλιών φυκιών. Το ALA βρίσκεται στα φυτά, όπως οι σπόροι λιναριού και τα καρύδια.ιχθυέλαια-ωμέγα-τρία-λιπαρά-οξέα

Η παρούσα μελέτη επικεντρώθηκε στα ωμέγα- 3 λιπαρά οξέα  που βρίσκουμε στα θαλασσινά, δηλαδή το DHA και το EPA. Οι ερευνητές μέτρησαν τα επίπεδα και των δύο λιπαρών οξέων στο αίμα 1.111 γυναικών που συμμετείχαν στην μελέτη. Το υψηλό επίπεδο των ωμέγα- 3 στο αίμα θεωρείται καλός δείκτης για τη διατροφή που ακολουθεί το κάθε άτομο.

Όταν ξεκίνησε η μελέτη, η μέση ηλικία συμμετεχόντων ήταν τα 70 χρόνια και κανένας τους δεν είχε δείξει ποτέ σημάδια άνοιας. Οι ερευνητές πραγματοποίησαν μαγνητικές τομογραφίες εγκεφάλου του κάθε συμμετέχοντα στην αρχή της μελέτης και στη συνέχεια, μετά από οκτώ χρόνια .

Στο τέλος της μελέτης, διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες που λάμβαναν συχνά ιχθυέλαιο είχαν μεγαλύτερο εγκέφαλο, συμπεριλαμβανομένων πολλών παραγόντων όπως ηλικία, εκπαίδευση, άσκηση, κάπνισμα ή άλλα προβλήματα υγείας. Η συχνότερη πρόσληψη ωμέγα-3 σχετίστηκε με 0,7% μεγαλύτερο εγκέφαλο και με 2,7% μεγαλύτερο ιππόκαμπο.

Ο ιππόκαμπος είναι μια περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη μνήμη και είναι η πρώτη  περιοχή, στην οποία προκαλείται βλάβη κατά τη νόσο του Alzheimer. Από τις 13 περιοχές του εγκεφάλου που εξετάστηκαν, ο ιππόκαμπος ήταν η μόνη περιοχή όπου η υψηλότερη κατανάλωση ωμέγα-3 επηρέαζε  το μέγεθός του.

Δράστε τώρα για να προστατεύσετε το μυαλό σας

Ο ερευνητής Pottala σημείωσε ότι τα επίπεδα του ωμέγα – 3, που παρατηρήθηκαν στη μελέτη, είναι πολύ εύκολο να τα πετύχουμε.

Η σωστή διατροφή και η κατανάλωση συμπληρωμάτων μπορεί να μας βοηθήσουν στο να επιτύχουμε αυτά τα υψηλότερα επίπεδα λιπαρών οξέων. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να καθυστερήσουμε λίγο τα την απώλεια των κυττάρων του εγκεφάλου που έρχεται με τη γήρανση και να έχουμε νεότερο εγκέφαλο κατά ένα ή και δύο χρόνια

ανέφερε ο Pottala.

θαλασσινά-υγείαΟ Ronald Petersen, ο διευθυντής του Mayo Clinic Alzheimer’s Disease Research Center, βρήκε τα αποτελέσματα αυτά πολύ ενδιαφέροντα, σημειώνοντας ότι

φαίνεται πως υπάρχει μια θετική σχέση μεταξύ μιας διατροφής πλούσιας σε ωμέγα – 3 λιπαρά οξέα και στη διατήρηση του μεγέθους του εγκεφάλου κατά τη γήρανση.Το μήνυμα της μελέτης μας είναι να ακολουθείτε μία υγιεινή διατροφή για την καρδιά που περιλαμβάνει και ψάρι.Επίσης, προτείνουμε τη συχνή και ήπια σωματική άσκηση καθώς και την ενασχόλησή σας με κάποια  πνευματική δραστηριότητα

Η Heather Snyder, διευθύντρια των ιατρικών και επιστημονικών σχέσεων της Alzheimer’s Association, συμφώνησε ότι ο τρόπος ζωής επηρεάζει σημαντικά τη μείωση του κινδύνου της νόσου του Alzheimer.

Τα ισχυρότερα στοιχεία που βλέπουμε από την έρευνα είναι η σωματική δραστηριότητα δυνητικά μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου της νόσου Αλτσχάιμερ

ανέφερε.

Σχετικά Άρθρα:

Leave a Reply