Προηγμένη Εξατομικευμένη Ιατρική

+30 210 9756400

Ο έμμηνος κύκλος (περίοδος)  είναι ένας καλός δείκτης της υγείας μιας γυναίκας. Όταν η ροή είναι επαρκής, τακτική και αβίαστη, η παραγωγή και η κυκλοφορία του αίματος είναι υγιής. Ο αγχώδης τρόπος ζωής, οι κακές διατροφικές συνήθειες,και η συναισθηματική αναστάτωση προκαλούν ανεπάρκεια αίματος με αποτέλεσμα ενοχλήσεις και πόνο.

Το Προεμμηνορροϊκό Σύνδρομο (PMS) είναι η κυκλική επανάληψη μιας ομάδας συμπτωμάτων που κορυφώνονται από 7 μέχρι και 10 ημέρες πριν την εμμηνόρροια και εξαφανίζονται μερικές ώρες μετά την έναρξη της εμμήνου ρύσης. Το Προεμμηνορροϊκό Σύνδρομο (PMS) είναι ένα σύμπλεγμα από συμπτώματα, που επηρεάζουν εκατομμύρια γυναίκες κάθε μήνα. Τα συμπτώματα του PMS μπορεί να περιλαμβάνουν: φούσκωμα, κράμπες, ευαισθησία στο στήθος, κόπωση, κεφαλαλγία, συναισθηματική αναστάτωση, και δυσκοιλιότητα (αλλά δεν περιορίζονται σε αυτά). Πιστεύεται ότι μέχρι και το 80% των γυναικών της αναπαραγωγικής ηλικίας αντιμετωπίζουν κάποια συμπτώματα του PMS.

Συχνά οι αισθήσεις είναι πολύ ήπιες και όχι ενοχλητικές αλλά για ένα μεγάλο αριθμό γυναικών τα συμπτώματα μπορεί να είναι αφόρητα. Οι σωματικές, συναισθηματικές και διανοητικές αλλαγές είναι το αποτέλεσμα των ορμονικών και βιοχημικών διακυμάνσεων που συνήθως συμβαίνουν σε αυτό το στάδιο του έμμηνου κύκλου και του πώς το νευρικό σύστημα ανταποκρίνεται σε αυτές τις αλλαγές.

Υπάρχουν διάφοροι τύποι PMS ανάλογα με κυρίαρχα συμπτώματα:

1. Πρώτου τύπου: συνδέεται με άγχος ή νευρικότητα. Έχει ως αποτέλεσμα εναλλαγές της διάθεσης, ευερεθιστότητα, αϋπνία και η κατάθλιψη.

2. Δεύτερου τύπου: χαρακτηρίζεται από αυξημένη όρεξη, ιδιαίτερα για γλυκά. Η περίσσεια σακχάρων προκαλεί πονοκεφάλους, ταχυκαρδία, κόπωση και λιποθυμία.

3. Τρίτου τύπου: κυριαρχείται από τα συμπτώματα της κόπωσης, της κατάθλιψης, της απώλειας μνήμης, σύγχυση και λήθαργου.

4. Τέταρτου τύπου: σχετίζεται με αύξηση του σωματικού βάρους από κατακράτηση νερού, υπεραιμία του μαστού και τρυφερότητα, κοιλιακό φούσκωμα και τρυφερότητα, και οίδημα του προσώπου και των κάτω άκρων.

Γιατί δεν ήταν το PMS ανησυχία για τις μητέρες και τις γιαγιάδες μας; Τι συμβαίνει με την υγεία των γυναικών σήμερα; Γιατί τα συμπτώματα μιας γυναίκας είναι ασήμαντα και άλλης αβάσταχτα;

Οι ορμόνες εμπλέκονται στενά με το PMS. Και τροποποιούν σε μεγάλο βαθμό τη βιοχημεία. Κάθε μη φυσιολογική διακύμανση στα επίπεδα των ορμονών μπορεί να προκαλέσει δραματικές αλλαγές και ασταθή φυσιολογία. Η περίσσεια οιστρογόνων σε σχέση με την προγεστερόνη είναι πίσω από πολλά συμπτώματα του PMS.

Αιτίες για Προεμμηνορροϊκό Σύνδρομο:

• Διατροφή – Μια διατροφή πλούσια σε οιστρογόνα καθώς και η έλλειψη συγκεκριμένων θρεπτικών συστατικών

• Μεταβολισμός – Ορισμένα συμπτώματα του PMS μπορεί να προκαλούνται από την ανικανότητα του σώματος να μεταβολίζει σωστά λιπαρά οξέα.

• Ανεπάρκεια μετάλλων – Ορισμένοι ερευνητές πιστεύουν ότι το PMS μπορεί να συνδέεται με ανεπάρκεια ασβεστίου και μαγνησίου.

• Περιβάλλον – Παράγοντες όπως η αυξημένη χρήση χημικών ουσιών που μιμούνται οιστρογόνα, λιπασμάτων και παρασιτοκτόνων μπορεί να συνδέονται με αύξηση στα ποσοστά του PMS.

• Η Candida – Όταν αυξάνεται, απελευθερώνει περισσότερες τοξίνες στο σύστημα και μπορεί να προκαλέσει εσωτερική δηλητηρίαση και ορμονικό χάος στο σώμα της γυναίκας

• Το Ψυχοκοινωνικό στρες μπορεί να εξαντλήσει τα επινεφρίδια και να οδηγήσει σε κυριαρχία των οιστρογόνων.

• Συνδυασμός – Τα συμπτώματα του PMS πιθανώς προέρχονται από ένα συνδυασμό  της δίαιτας, του στρες, της εσωτερική τοξικότητας καθώς και της έλλειψης μετάλλων και βιταμινών.

Διαχείριση Άγχους

Η ικανότητα να χειρίζεστε το στρες είναι μια σημαντική πτυχή της αντιμετώπισης των συμπτωμάτων του PMS. Έχει αποδειχθεί ότι οι ασθενείς με PMS έχουν λάθος τρόπους αντιμετώπισης του στρες. Τα ακόλουθα χαρακτηριστικά θεωρούνται ενδεικτικοί λάθος τρόποι, καθώς δεν υποστηρίζουν την καλή υγεία:

 

  • υπερκατανάλωση τροφής
  • πάρα πολύ τηλεόραση
  • ξεσπάσματα
  • υπερβολική σπατάλη ενέργειας
  • υπερβολικές συμπεριφορές, συμπεριλαμβανομένης της εργασίας
  • εξάρτηση από τις χημικές ουσίες: ναρκωτικά, αλκοόλ και κάπνισμα

Η εκμάθηση σωστών τρόπων αντιμετώπισης του στρες είναι πολύ βασικό μέρος της διαχείρισης του. Υπάρχουν πολλοί θετικοί τρόποι αντιμετώπισης του στρες,  όπως η ανάπτυξη μιας πιο ισορροπημένης ζωής, και η ενδυνάμωση μιας πνευματικής σύνδεσης. Οι συγκεκριμένες εικόνες και η χαλάρωση είναι ιδιαίτερα χρήσιμες σε αυτή τη διαδικασία.

Βοτανοθεραπεία

Προωθεί φυσικά τη γυναικεία ορμονική ισορροπία και μπορεί να βοηθήσει να θεραπευτούν φυσικά τα προβλήματα υγείας των γυναικών, όπως η στειρότητα, το PMS, οι διαταραχές της εμμήνου ρύσεως, οι κύστες, η ενδομητρίωση, η χρόνια κόπωση, οι εξάψεις, το άγχος, η αϋπνία, και η μυαλγία. Οι περισσότερες γυναίκες περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους, φροντίζοντας τους άλλους. Τώρα είναι η ώρα για να ξεκινήσουν τη φροντίδα του εαυτού τους.

Τα φυτικά φάρμακα μπορούν να ανακουφίσουν από το άγχος, την αϋπνία, τη νευρική ένταση και την ευερεθιστότητα που σχετίζονται με το PMS. Πολλά από τα κλινικά δοκιμασμένα συστατικά που βρέθηκαν σε φυτικά φάρμακα έχει αποδειχθεί ότι ανακουφίζουν από τον πόνο, τους σπασμούς και τις κράμπες, βοηθούν να διατηρηθεί η ψυχική ισορροπία, να χαλαρώσει το σώμα και να ενισχυθούν το νευρικό και το ανοσοποιητικό σύστημα. Βοηθούν επίσης να μειωθεί η λαχτάρα για ζάχαρη, καφές,  καπνός και το αλκοόλ.

Τι γίνεται με τη διατροφή ή τη λήψη συμπληρωμάτων;

Πολλοί πάσχοντες από PMS ωφελούνται κάνοντας διατροφικές αλλαγές. Άλλοι τρόποι για να μειωθεί το PMS είναι οι κατάλληλες διατροφικές αλλαγές, ειδικές θεραπευτικές ασκήσεις και ο πλήρης καθαρισμός-αποτοξίνωση του σώματος. Αυτές οι μέθοδοι επιφέρουν συχνά ριζικές αλλαγές στην υγεία της γυναίκας. Συχνά, όχι μόνο τα κύρια συμπτώματα του PMS βελτιώνονται, αλλά και άλλα συμπτώματα υποχωρούν και η γυναίκα αρχίζει να αισθάνεται μεγαλύτερη ενέργεια, πνευματικότητα και ζωντάνια.

Σχετικά Άρθρα:

Comments are closed.