Προηγμένη Εξατομικευμένη Ιατρική

+30 210 9756400

 

Επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης, διαπίστωσαν ότι η μητρική ανεπάρκεια της βιταμίνης C μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του μωρού, οι οποίες δεν μπορούν να διορθωθούν μετά τη γέννηση με συμπληρώματα βιταμίνης C. Αυτή η νέα έρευνα φέρνει περαιτέρω αποδείξεις ότι η διατροφή της μητέρας είναι ζωτικής σημασίας για τη διαμόρφωση της υγείας των απογόνων της. Ακόμα και οριακή έλλειψη βιταμίνης C στη μητέρα εμποδίζει κατά 10-15% την ανάπτυξη του εμβρυϊκού ιππόκαμπου, το σημαντικό κέντρο της μνήμης, εμποδίζοντας τον εγκέφαλο από τη βέλτιστη ανάπτυξη. Η δανέζικη επιστημονική ομάδα πιστεύει ότι η μελέτη τους παρέχει μια μεγάλη ευκαιρία για να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σημασία της κατάλληλης διατροφής της μητέρας.

Οι επιστήμονες πίστευαν προηγουμένως ότι οι μητέρες με κάποιο τρόπο θα μπορούσαν να προστατεύσουν τα αγέννητα μωρά τους μέσω ενός μηχανισμού που επιτρέπει τη μεταφορά ορισμένων ουσιών, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης C. Δυστυχώς, η τελευταία μελέτη δείχνει ότι αυτός ο μηχανισμός είναι ανεπαρκής εάν η διατροφή της μητέρας δεν παρέχει αρκετά μεγάλες ποσότητες της βιταμίνης C.

Η βιταμίνη C παίζει πολλαπλούς ρόλους στην υγεία των ενηλίκων επίσης. Είναι απαραίτητη για το σχηματισμό κολλαγόνου, μιας πρωτεΐνης που βρίσκεται στο δέρμα, στο συνδετικό ιστό και στα αιμοφόρα αγγεία. Η βιταμίνη C ενισχύει την ανοσία και βοηθά στην επιδιόρθωση της βλάβης των ιστών.

 

Πώς μπορεί να βελτιωθεί η πρόσληψη βιταμίνης C

Η Μοριακή Διατροφή προσφέρει ακριβώς τις πληροφορίες που χρειάζεται κάποιος για να αποκαταστήσει πλήρως την ισορροπία στο μεταβολισμό του. Επί παραδείγματι, η βιταμίνη C δεν βρίσκεται μόνο στα εσπεριδοειδή, αλλά και σε πολλά άλλα φρούτα και λαχανικά. Στην πραγματικότητα, η υψηλότερη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C βρίσκεται στις κόκκινες πιπεριές. Μια μερίδα 100 γραμμαρίων από κόκκινες πιπεριές μπορεί να παρέχει 242 mg βιταμίνης C, ενώ τα αχλάδια της ποικιλίας goyaves περιέχουν 377 mg ανά μερίδα. Τα σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το λάχανο kale, το σπανάκι και το κάρδαμο, έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C. Το ωμό λάχανο προσφέρει 120 mg βιταμίνης C ανά μερίδα, και το κάρδαμο παρέχει 69 mg ανά 100 γραμμάρια. Άλλες αξιοσημείωτες πηγές βιταμίνης C περιλαμβάνουν τα μούρα, τα ακτινίδια, την παπάγια, το μπρόκολο και τα λαχανάκια Βρυξελλών.

Το κλειδί για την βέλτιστη υγεία δεν είναι μόνο η κατάποση πολλής βιταμίνη C, αλλά και η απορρόφηση και η διατήρησή της. Το κάπνισμα και η κατανάλωση αλκοόλ είναι γνωστό ότι καταστρέφουν τα αποθέματα του σώματος σε βιταμίνη C, ενώ η διαίρεση της πρόσληψη βιταμίνης C σας σε μικρότερες, τακτικές δόσεις (για παράδειγμα, με την κατανάλωση μια ποικίλης συλλογής των προαναφερθέντων λαχανικών σε κάθε γεύμα) θα βελτιώσει σημαντικά την απορρόφηση. Η κατανάλωση μιας παρτίδας  βιταμίνης C ταυτόχρονα μπορεί να ερεθίσει το έντερο, έτσι συνήθως συνιστάται να διατηρείται μια σταθερή πρόσληψη όλη την ημέρα. Άλλες ουσίες όπως τα συνθετικά φάρμακα, τα αντισυλληπτικά, τα αντιβιοτικά, τα στεροειδή και τα αντικαταθλιπτικά επίσης συνήθως παρεμβαίνουν με την απορρόφηση βιταμινών και μετάλλων, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης C.

Oι έγκυες γυναίκες μπορεί να χρειαστούν περίπου τέσσερις φορές περισσότερη ημερήσια ποσότητα, από τους υπόλοιπους ενήλικες, σύμφωνα με μια μελέτη του 2010 που παρουσιάζεται στην συνάντηση των Pediatric Academic Societies  στον Καναδά. Ακολουθεί πίνακας με τις συχνότερα καταναλωθείσες τροφές και την περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη C.

Προέλευση

Περιεκτικότητα

(mg / 100 g)

Προέλευση

Περιεκτικότητα

(mg / 100 g)

Κόκκινη πιπεριά

190

Σκόρδο

31

Μαϊντανός

130

Γκρέιπ φρούτ

30

Γκουάβα

100

Βατόμουρο

30

Ακτινίδιο

90

Μανταρίνι

30

Μπρόκολο

90

Φρούτα / πάθους

30

Λαχ. Βρυξελλών

80

Σπανάκι

30

Παπάγια

60

Ανοιχτό πράσινο

30

Φράουλα

60

Μάνγκο

28

Πορτοκάλι

50

Πατάτα

20

Λεμόνι

40

Πεπόνι

20

Πεπόνι, πεπόνι

40

Ντομάτα

10

Κουνουπίδι

40

Ανανάς

10

Σχετικά Άρθρα:

Leave a Reply