Προηγμένη Εξατομικευμένη Ιατρική

+30 210 9756400

Αν αγωνίζεστε για να κάνετε τα παιδιά σας να φάνε φρούτα και λαχανικά, να είστε σίγουροι πως δεν είστε οι μόνοι.

Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics αποκάλυψε πως η πλειοψηφία των παιδιών στις ΗΠΑ δεν καταναλώνουν τις συνιστώμενες ημερήσιες ποσότητες φρούτων (2 ½ φλιτζάνια) και λαχανικών (2 ½ φλιτζάνια) καθημερινά. Πολλά παιδιά τσιμπολογούν και έχει φανεί πως τα παιδιά που τσιμπολογούν έχουν την τάση να αποφεύγουν τα λαχανικά.

Τι μπορείτε να κάνετε για να κάνετε τα παιδιά σας να τρώνε τα φρούτα και τα λαχανικά και να τους αρέσουν;

Αφήστε τα παιδιά σας να εξερευνήσουν
Προγραμματίστε μία διασκεδαστική βόλτα σε ένα μανάβικο ή σε μία λαϊκή αγορά μαζί με το παιδί σας. Επιτρέποντας στα παιδιά να διαλέξουν ποιο προϊόν θα αγοραστεί μπορεί να είναι πολύ βοηθητικό στο να τα ενθαρρύνει να το φάνε όταν είστε σπίτι. Μπορεί να σας βοηθήσουν οι παρακάτω δημιουργικές δραστηριότητες:

  • Από πριν, δώστε στα παιδιά σας βιβλία ή περιοδικά μαγειρικής και αφήστε τα να ψάξουν για συνταγές που θα ήθελαν να δοκιμάσουν. Σε μεγαλύτερα παιδιά, θα μπορούσατε να ζητήσετε να σας βοηθήσουν να φτιάξετε ένα γεύμα.
  • Καθώς ψωνίζετε, επιτρέψτε τους να διαλέξουν τα «καλύτερα» μήλα ή οποιοδήποτε φρούτο / λαχανικό τους προκαλεί ενδιαφέρον.
  • Προτρέψτε να παιδιά σας να βάλουν ένα είδος από κάθε χρώμα στο καλάθι: π.χ. λευκό κουνουπίδι, κόκκινες πιπεριές, πορτοκαλί καρότα, πράσινο σπανάκι κτλ.
  • Χρησιμοποιήστε αυτήν την εμπειρία για να εξασκήσουν τις μαθηματικές τους ικανότητες. Εάν τα πορτοκάλια κοστίζουν ένα ευρώ τα έξι, πόσο κοστίζει για να αγοράσουν δέκα;

Αφήστε τα παιδιά τα διαλέξουν
Αφού το παιδί σας έχει εξερευνήσει όλα τα προϊόντα, επιτρέψτε του να διαλέξει ένα λαχανικό ή φρούτο για να το πάροει σπίτι και να το δοκιμάσοει. Συζητήστε πώς θα ήθελε να είναι φτιαγμένο. Τα μικρότερα παιδιά μπορούν να βάλουν στην τσάντα τα προϊόντα και τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να τα ζυγίσουν και να υπολογίσουν το κόστος.

Αφήστε τα παιδιά να μαγειρέψουν
Τα παιδιά έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να δοκιμάσουν ένα τρόφιμο στο οποίο βοήθησαν να το διαλέξουν και να το ετοιμάσουν. Ανάλογα την ηλικία και το επίπεδο δεξιοτήτων τους, τα παιδιά μπορούν να συμμετέχουν σε διάφορες εργασίες προετοιμασίας γεύματος όπως:

  • Πλύσιμο λαχανικών
  • Ξέπλυμα φρούτων
  • Κόψιμο φρούτων και λαχανικών
  • Μαγείρεμα στο φούρνο μικροκυμάτων

Τέλος, εάν ορίσετε το παιδί σας ως τον «επίσημο δοκιμαστή» ενώ ετοιμάζετε το φαγητό, μπορεί να δείτε απλά μία μεγάλη αλλαγή!

Πηγή: eatright.org

Σχετικά Άρθρα:

Comments are closed.